En helt vanlig tisdag...

...var detta ja... Eller nej... Det var bara en vanlig tisdag. Inget dumt har hänt... Var hos läkaren o hade "bara" svullna lymförtlar som förmodligen beror på den förkylning jag hade för några veckor sedan... Efterdyningar och därför är jag konstant hängig... 3 veckor...Är svullnaden kvar ska jag tillbaka.... Jag tror de är bra där på den läkarmottagning jag skrivit mig nu. Familjeläkaren i Saltsjäbaden. Valda till Stockholms södra stads bästa läkarmottagning. Privat sak... Det blir nog bra. Det ligger här alldeles i närheten oxå.
Så nu har jag besökt både tandläkare och läkare sedan jag flyttade hit... Känns skönt o veta vart man ska gå när det väl gäller... Alltid lite olustigt när man flyttar. Och speciellt såhär till en större stad. Man vet ju inte vart man ska vända sig. Vem som tar emot en osv... Men det har gått jätte bra både hos tandläkaren och läkaren. 

Annars så står bilen insnöad på parkeringen. Eller ja... Jag ska ta nya tag och försöka skotta fram den... Kanske på julafton. Som att ge en julklapp till mig själv :-) Grattis Therese! Här får du en insnöad liten gocart! Have fun :-P  Hehe... nej men då har jag tid iaf att skotta fram den. Och tid när det är ljust ute.... Kanske kunde skotta fram någon annan bil oxå när man ändå är i farten... Önska någon annan god jul liksom...



Så nu åker jag kommunalt denna veckan... 05:48 ser jag såhär glad ut och går till tåget. Är glad att jag införskaffat en riktigt varm o go jacka...OCH mössa :-)

Men att bero på värme...Vill boka en resa i feb/mars.... Hoppas det går vägen...
För GUD vad jag längtar till solen...Få bada i poolen...I havet... Sola...Lata mig... Dricka en kall öl... Njuta av att vara ledig.... Och färgen!

Solbrännan saknar jag grymt! Den gör ju att man känner sig piggare o fräschare i sig.... Måste leta upp ett solarie här i trakterna och ruska liv i mig själv. Det här fungerar inte... Vill ju va en pigg, fräsch, snygg o glad Torsk :-)

Det här kortet är taget några dagar efter att Mörtis o jag kom hem ifrån Turkiet och skulle fira detta med Gammelgäddan och Braxen. Sjukt galen kväll...Men satan i gatan vad brun man var. Längtar tillbaka... Till den bestämda solstolen... Till den glödheta stranden...Stunderna då man svor åt att det var för varmt och att håret inte ville hålla sig rakt, de galna upptågen Mörtis lurade med mig på, alla lappar, att göra frukost och väcka Mörtis för att gå ut o fånga solen o fortsätta lata oss...

Tror jag ska göra ett inlägg någon dag nu i mellandagarna på det gångna året i bilder... Kan bli intressant o se allt som hänt... För 2010 skulle bli förändringarnas år... Och det blev det verkligen....
Men jag ser verkligen fram emot nästa år... Det kommer att gå i lugnets och harmonins tecken...Och eftersom det här året slutar väldigt  bra (trots diverse krämpor) kommer början och förhoppningsvis resten av året bara bli bättre :-) Jag tror att saker o ting kommer att stabiliseras...Att slå sig till ro, att trivas med tillvaron... Att bara få må bra på alla sätt och vis... DET tror jag kommer att ske under 2011.... Det blir ett bra år!

Förresten! Bigge-hyrestanten plingade återigen på med nybakat bröd idag. Hon gör så himla gott bröd!! Och jag blir precis lika glad för varje gång jag får en påse frallor. Hon är värd en julklapp! Förslag på vad man kan ge? :-D

Nu är det dags för mig att pallra mig in i duschen och fixa det sista inför morgondagens arbete... Här blir det jobb alla dagar.
Många som frågat vart jag ska fira jul. Och det kommer jag att göra här hemma på mina 19kvm i Saltis. Känns skönt att inte flänga runt en massa eller känna ångest över att man väljer någon och inte den andra... I år väljer jag mig själv :-) Och det känns bra.. Julen är så himla kort i år oxå. det är ju bara en dag extra mot en vanlig helg. Swisch så har dagarna gått och man är tillbaka på jobbet igen. Också en av anledningarna till att jag kommer att fira ensam.... Jag jobbar o jobbar....Nu när jag åker kommunalt startar jag min färd vid 5:44 hemifrån och är tillbaka igen efter jobbet runt 18:00... Det blir ganska långa dagar... Så man är rätt trött när man väl kommit hem o ska laga lite mat o sådär...
Nej... duschen var det ju ja!

God jul till er alla om vi inte hörs innan dess! Hoppas ni varit snälla i år och får många klappar :-)
Kram kram på er!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0