Jullunch o lite sådära....

Hej hej,

sitter här i soffan med en stooooor kopp Koppi Kaffe! Det är verkligen det bästa kaffet som finns!
 I just can´t get enough ;-)

Utanför fönstret snöar det utav bara tusan. Det är fint! Jätte fint när allt är vitt :-) Men jag ser dock att bilen bara försvinner mer o mer. Parkeringen utanför är inget som skottas. Så det har redan varit lite halv jobbigt o ta sig in och ut ifrån den. Men jag tänkte att jag får väl gå o röja en liten sväng sedan så man kan ta sig till jobbet i morn. Kommunalt går ju att åka oxå...Men nu när jag tänker efter så har jag inte hört saltisbanan mer än två gånger denna morgon...Hmm... Nåja... det ger sig under dagen....

Hela dena här veckan har jag varit själv på jobbet. Vaktmästaren kom in i måndags men åkte hem vid 14 tiden då han vart tok förkyld. Så jag har fått vara allt denna vecka. Börjat 7 och slängt i mig lunchen på 10min för att sedan sluta 16:30.
I fredags hade vi dessutom julbord på jobbet för 120personer. Då fick jag faktikst hjälp av en tjej ifrån Manpower som fick hålla ställningarna i receptionen så jag kunde rodda upp julbordet.
Att ställa i ordning sakerna fick jag hjälp med, Guld värt. Men att sedan plocka bort alla igen var väl mindre populärt. Så jag slet som ett djur och fick ihop alla bord och stolar. De två personerna från catering firman grejade undan maten.... Men det vart iallafall lyckat! Alla verkade nöjda o glada. Och då är även jag glad eftersom det var jag som fixat med allt inför detta arrangemang... :-)
Såhär såg det ut en stund innan alla dök upp:






Ok... här ser det faktikst lite grått o trist ut. Men med tanke på miljön (middagen hälls mitt i fabriken bland maskiner osv) så tycker jag vi lyckades ganska bra med att få upp mysfaktorn o lite julstämmning.
Maten vi caterade ifrån Westers var super god. Men jag var lite för uppjagad och orkade bara äta en liten tallrik...
Efter julmiddagen var det dags för julklappsutdelning.
Detta kit fick vi av Nobel:

Ett spel, en designskål, en tändare, lite kolor och ett doftljus. Hade inte förväntat mig någonting så jag blev jätte glad :-) Tack Nobel!
När klockan var 17 var jag klar efter den slitsama dagen och skulle ta hissen en sista gång för att hämta jackan osv. Då satte jag fingrarna i kläm i de stora järndörrarna. Aj!! satan i gatan vad ont det gjorde i fingrarna.... Men som tur var så blev de bara svullna och lite blå....


Fredagkvällen var annars inte så händelserik. Jag stensomnade redan 20:30! Dödstrött!!

Klockan 7 på lördagmorgonen var det dags att gå upp igen. Ett besök hos djävulen (tandläkaren) var planerat.
Sagt o gjort. Åkte dit och träffade min Tandläkare Moa... Tog ett par bilder och hon kikade lite i munnen o sa att allt såg bra ut och att jag skulle bli kallad om ett år igen... Så jag åkte hem med ett leende på läpparna.
Vid 12 tiden får jag ett samtal. Det är djävulen Moa... Hon hade tittat närmare på mina bilder efter att jag åkt och konstaterat att det var något som behövdes åtgärdas. Det var inte hål men i förebyggande så behövdes det åtgärdas. Så jag fick en ny tid 19 januari... Behöver jag säga att jag INTE längtar!!! Det är 2 eller 3e gången de ringer till mig såhär i efterhand och säger att det är något fel som behöver åtgärdas. Varför kan de inte lika gärna göra det på en gång?! Lite smått irriterande... Tror verkligen att djävulen vill att jag konverterar till deras sida...Varför hade de annars gjort på detta viset?



Önskar att det såg ut såhär som ovan ute idag... Hade varit skönt med en lång promenad... Är lite orolig i knopp o kropp....Hoppas ingenting har hänt dig eller dina nära och att jag hör ifrån dig snart!... Tänker på dig iaf....



I väntan på det ska jag försöka ta tag i mitt förfallna hem...Ligger kläder högt och lågt. Och dammsuga! Det måste jag göra. Har inte orkat plinga på granntanten i veckan och låna snabeldraken.... Men idag, när man ändå inte kommer så långt, är det väl ett ypperligt tillfälle för detta....
Tjoff poff, dags att sätta fart!!

Kram på er alla! ♥




Kommentarer
Postat av: Tess

Du får gärna låna Elmis snabeldrake annars! Hon giller mest mammas tyvärr.. Kanske för att hennes inte är så effektiv i smutsborttagning iofs.. ;)



Kram!

2010-12-20 @ 20:34:48
URL: http://sancti.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0