You make me happy...

har haft en urusel dag, som just nu tillhör vanligheterna tydligen... (Behöver jag nömna att det är tisdag?!)
Men DU♥ fick mig iallafall att le och bli på bättre humör idag. TACK!
Så påväg hem från jobbet kände jag mig lite mer som en sol än som ett regnmoln...
Tack för att du orkade lyssna på mitt gnäll och plockade upp mig till ytan igen 

Att du fick mig att le även fast det kändes enorm motigt. 

Tack!



(Till Tomten- psssst, dessa skor står högt upp på min önskelista. Lovar att jag varit en snäll flicka hela året...)

Eftersom jag känner mig lite gladare nu så vill jag passa på att tacka Gammelgäddan för kaffet och det fina julkortet som damp ner med posten idag :-)


Men ni skåningar från skånelandet är väl för roliga.... Skicka post från utlandet sådär... så det är väl kanske bäst att märka upp ordentligt ja så det kommer fram... : Saltsjöbaden-STOCKHOLM....

Kaffet ska jag hämta på posten i morgon. Som jag har längtat efter det goda Koppi kaffet!♥ Och nu har jag verkligen införskaffat mig BALJOR till kaffekoppar. Så i helgen skall det verkligen drickas en massa gott kaffe :-)
Att bero på helgen... på lördag morgon kl 08:25 väntar ett besök hos djävulen igen... Tandläkarstolen är tydligen min då...en lördag!!! Kan ni tänka er nått mer fånigt? Nåväl... Djävulen kommer säkert o hämtar mig med expressbussen om jag inte tar mig dit självmant...Så det är väl lika bra o gå...

Just det ja...En annan sak... vad tycker ni om nya hårfärgen? Tillbaks till brunett igen. Ok Mörtis: Liiiite mörkare...Inte brunett... ;-)

 Alla frågar om jag är född i fiskens tecken när jag har på mig TOUS fisken som jag fick i London ...Men de som frågar vet ju inte att jag är en livs levande snurrig Torsk... ;-)


Just det ja.... Några har frågat hur det gick hos läkaren med knä bedömningen som jag gjorde för en vecka sedan i Götliborg...Det gick väl som väntat ungefär...
Jag har en massa bråsk i knät. Detta kommer de inte göra någonting åt eftersom de anser att man retat leden och knät tillräckligt i och med alla 6-7 operationer som gjordes. Herregud, minns inte längre exakta antalet... Nåväl... Det finns även ett glapp i korsbandet. Vilket gör att knät inte är fullt så stabilt som det borde vara efter en rekonstruering av korsbandet. Detta är då en skada pga infektionen jag hade... Hmm... Mer... Det skiljer 4-5 cm i omkrets runt låret pga Muskeln som var "död" som fortf inte vill svara ordentligt. Så summan av kademumman... Vi får se vad bedömningen gav. Läkaren ska skriva ned bedömningen och sedan skicka till patientförsäkringen och till Länsförsäkringar... Sedan ska jag skicka vidare beslutet till Folksam där jag oxå hade en extra handbollsförsäkring vid skadetillfället...
Ont kommer jag alltid att ha, så länge bråsken bråkar med mig... Förmodligen kommer det inte bli fullt bra någon gång, men med tiden kommer bråsken att slipas ner till en mer jämn o naturlig yta...Och då kommer det även att göra lite mindre ont och "knastra o knaka" lite mindre om knät...
Även kylan påverkar knät precis som en reumatiker. Men det beror ju på att de varit inne o rotat i en led...


Bjuder på en härlig bild från underbara Saltis en kall söndag 3 advent...

Oj vad jag har bloggat mycket dessa dagar... Kanske är en Torsk på uppgång igen :-) Jag tror det... "Även den starke kan trilla av pinn emellanåt"... Men nu jäklar.... Skinn på näsan... Jag ska stå på mig... Jag vet vad jag går för :-)

Kram på er alla och en speciellt stor kram till Mora ♥


Kommentarer
Postat av: Tess

Coola pjucks! Converse goes lappland? Kram!

2010-12-14 @ 21:38:02
URL: http://sancti.blogg.se/
Postat av: GammelGäddan

Kul att kaffet kom fram i ett stycke.. va lite rädd för punkteringar.

Hehe.. inte alla som vet var saltsjöbaden ligger ju.. kan ju finnas skåningar i Fjollträsk också :P

Klart du är en fisk.. den är fin på dig!

Kram

2010-12-15 @ 01:12:59
URL: http://lasttrain2nowhere.blogspot.com
Postat av: Sara

Altså detta KNÄFAN! Har glömt bort vad det var för fel från första början...

Vill iaf önska en God Jul till dig...där upp i Saltis - Stockholm ;)

KRAM

2010-12-15 @ 12:01:16
Postat av: Mora

blink, blink :)

2010-12-15 @ 15:59:50
Postat av: Torsken

Tess- Ja visst är de balla? :-) Älskar dem! Got2have :-P

GammelGäddan- Fram kom den i ett stycke. Dock tycke mannen i affären att jag borde köpa kaffe av dem istället för att skicka efter kaffe med posten. Jag skakade bara på huvudet och sa: Skulle du smaka detta skulle du aldrig vilja dricka något annat sedan. Då log han bara...

Sara- Mm knäfan är en never ending story... Drog av korsbandet i handbollsmatch. SÅ en vanlig rutinoperation på det men det blev infektion... Men tack iaf! Och Godjul till er oxå!

Mora- :-) Kul att du hittat hit <3 Välkommen till Torskens enkla boning... :-)



Stor Kram till er alla!! Kul med kommentarer

2010-12-15 @ 19:36:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0