Japanen, lapprar och kyla


mmm det var vad som hände idag på jobbet. Skrattade så tårarna sprutade!
Stackarn!
I morse kom det en japan, några amerikaner och några ifrån Schweiz på besök. Japan var precis så övertrevlig som man har bilden av att de är. Han tog i hand och presenterade sig. Lämnade över en gåva till mötesansvarige... Han smakade på bubbel vatten, kallt vatten och vanligt kranvatten.... Han försökte förstå kaffemaskinen... OCH han gick på toaletten o kom inte ut... Det var jätte roligt., Vet inte riktigt hur länge sen lilla söta japanen satt där inne...Men han knackade på dörren lite försiktigt... Tillslut var en annan person på toaletten brevid och råkade höra honom.
Som tur var så var militären med sina vektyg precis utanför: !I will rescue you!!" skrek han och sprang dit med mejseln i högsta hugg...
Dessförinnan hade jag ju hunnit få många roliga bilder i huvudet så när stackars japanen kom ut låg jag dubbelvikt... Vet inte om han fattade att jag skrattade åt honom som tur var...

Vi byggde för övrigt ihop dessa klädhängare idag. Vi har köpt in en massa vita laboratorie rockar som våra besökare måste ha på sig när de går runt på fabriksbesöken...
 
Och här var dagens lunch: Pastasallad med kyckling, pesto, fetaost och en fröblandning :-)


Annars har dagen löpt på bra :-) Huvudvärken håller i sig... Men det som inte dödar det härdar...

Att ber på huvudvärk! Det börjar verkligen bli kallt ute! Skulle ha behövt denna mössa.... Kanske blir en mösstjej i år... Det är ju förädningarnas år så varför inte :-)

 

I morses var det första frosten på bilen:


Himlen såg så fin ut i morse när jag åkte till jobbet (man ser ju inte färgerna ordentligt med fåniluren som fotar men...):


Och när jag åkte hem ville jag bara ut och fota en massa fina träd men solen hann precis att gå ner till jag kom hem:


Just ja.... på jobbet förresten hade jag en lapp som låg o väntade på mig i morses... En person som gjorde sin sista dag i fredags pga nerdragningar, och vågade inte fråga om vi kunde ta en fika, redan då. Så i morses låg det en lapp och ett telefonnr. En jätte go och trevlig person men inget intresse från min sida finnes.. Smickrande javisst, men tyvärr... Usch... man känner sig verkligen hemsk när man behöver såra personer....



Eller såra och såra... Klart att det är tråkigt att göra någon ledsen.... Men ibland finns det känslor ibland inte. Ibland är det endast vänskap och ibland är det mer... Men det är väl så livet ska vara till man träffar Mr Right... Jag har ingen brådska... Rätt som det är står han där... Kanske i morgon, kanske om ett år eller flera..... Eller så har man redan träffat personen fast att man inte vet om det än... Den som lever får se :-) Tiden får utvisa...
Jag vet att jag inte har bråttom iaf... Men skulle han komma förbi så hänger jag på...
Kramelikraaam
på er






Kommentarer
Postat av: GammelGäddan

Jag röstar för! Mössa alltså... :)

2010-10-12 @ 10:26:23
URL: http://www.lasttrain2nowhere.blogspot.com
Postat av: Tess

Tossigt värre :)

2010-10-20 @ 22:06:52
URL: http://sancti.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0