I helgen har ett nytt äventyr börjat!

Ja, helgen var starten för ett nytt äventyr! Det kommer att bli så himla bra! Jag känner att jag redan stortrivs här. Visst kommer jag sakna väldigt många kära männsikor, men de finns ju kvar...
Även om de senaste två veckorna har känt som om jag skall försvinna ifrån jordens yta, så är ju inte fallet så. Jag har bara flyttat några 50 mil längre bort. Till möjligheternas stad...
Det har varit två mycket omtumlande veckor sedan jag kom hem ifrån Turkiet... Mycket saker har hänt, många intryck, mycket känslor... Det har varit två konstiga veckor där man känt att man inte riktigt kunnat vara riktigt glad, ledsen eller något... Det har varit väldigt vemodigt att lämna något som egentligen är hur bra som helst... Det är nog det bästa jag haft i hela livet även om 2 av de 3 åren i Göteborg varit väldigt jobbiga....
Färdig städat och jag chillar i 2 min innan avskeds surprise <3


Men när jag satte mig i bilen och påbörjade min resa upp mot Tokholm, kände jag att jag hade tid att tänka. Tid att släppa taget om, tid att landa, tid att ställa mig in på det nya livet jag har att vänta.
Det här kommer att bli bra!! Cause- I´ve got a feeling.... :-D
Bilen var fullpackad!

När jag kom fram till mitt nya boende blev jag positivt överraskad. Jag trodde faktikst det skulle vara en sunkig liten 19kvm.... Men icke sa nicke! Det är jätte fint o fräscht. Ligger på världens finaste plats. Vattnet ligger 200m bort, jag har naturen alldeles utanför och det bästa av allt, det är mitt egna. Där jag inte blir bortkörd någon bestämd tid, där jag kan stänga dörren om mig när jag är trött och på mindre bra humör.
Mitt nya hem

Utsikten ifrån nya lyan


Det kommer bli bra det här!!

Idag vaknade jag, bryggde lite kaffe och satt o njöt en stund innan jag tog tag i mig själv och åkte och kollade hur man tog sig till jobbet. Blev glad för det var väldigt lätt :-) Massa filer att korsa i rusningstrafiken men det är väl bara o tuta o köra o va tuff o våga :-)
Det är mitt nya jag btw.... Jag ska va mycket tuffare o verkligen våga säga ifrån mer... Slut på att bli överkörd...
Nu ska mitt liv bli ett bra liv....! Det ska vara slut kämpat! Nu är det vind i seglen och jag är redo att följa med!!
Är du?....


Följ mig här så får du ta del av en del av mig :-)

I morgon är det första dagen. Det kommer att bli jätte kul! Ser verkligen fram emot att träffa mina nya kollegor :-)
Min nya arbetsplats

Det ser inte mycket ut för världen utanför, men det är väl insidan som räknas? Eller? :-)

Ha det så bra så hörs o ses vi!


Kommentarer
Postat av: GammelGäddan

Du ligger redan i bokmärkesfavoriten.. Ska bli spännande att se hur ditt nya liv i Tokholm tar form. Lycka till!! PoK

2010-09-12 @ 21:00:44
URL: http://www.lasttrain2nowhere.blogspot.com
Postat av: Braxen

Woohoo! Zeee bloogis-Torskis!

2010-09-13 @ 00:00:02
Postat av: Mörten

Eftersom att hela stimmet redan vart här och satt sin egen fena på de så får jag också göra det.

Kommer också följa :)

Saknar dig redan!

Love you <3

2010-09-13 @ 08:32:25
URL: http://msf.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0