Lådbilar och kemisktavfall

Hej hej hallå!

Vilken galen dag jag har haft!
Det var givetvis köer till jobbet i morses. Men det tog ca 30-35 minuter. Så det blir bil även i fortfsättningen.
När jag kom till jobbet träffade jag en tjej i hissen som frågade om det var jag som var Therese. Hmm.. Efterlängtad? :-P Därefter träffade jag min nya kollega Rickard. Sicken kille haha... Militär ut i fingerspetsarna. Och prata kan han. Vi gjorde "ockulär besiktining" av kaffemaksinerna, kollade kemiska avfall, vandrade runt, runt runt och runt. Snacka om att jag har ont i fötterna nu!!! Jäklars i min låda! Så illa så jag tom fick hoppa in på Nacka Forum efter jobbet o köpa nya skor :-P
Idag rivstartade det oxå... Höjdarna från Schweiz skulle komma. Och min kostym dök inte upp förrän precis innna jag skulle gå hem. Så det kändes lite halvt om halvt sådär o hälsa på dem. Men men... De var jätte trevliga :-)

Så här kommer jag att se ut fortsättningsvis varje dag på jobbet:



Nåväl... På morgonen var det en tysk som jagade på mig o Rickard om att skaffa fram en stopp skylt. Ni vet en sån där paddel med en grön o en röd sida. Så vi slog våra kloka huvuden ihop och tillverkade detta..
Där efter fick vi samtal om att vi skulle vara med på en teambuilding aktivitet.
Så vi infann oss på plan 5 där alla andra var. Där fanns 3st lådbilar. De skulle vi serva med att byta däck, tanka och byta regplåt. Laget som var snabbast vann. Vi fick 3 chanser på oss och efter varje omgång så gick det ut på att man skulle försöka komma på lösningar som gjorde processen snabbare...
Det var kul iaf!

Alla här verkar vara jätte snälla!! Det flesta har en ålder på runt hmmm 32-36?! Jag tror att detta kommer att bli super bra! Det finns enormt mycket att göra och enormt mycket att lära sig om allt kemiskt.
Vi får väl se lite hur det slutar. För på kollegan verkar det lite mer som att jag både ska vara vaktis o kunna hans arbete och även vara receptionist. Vi får se hur det slutar. :-)

Det fanns en kille från Borås på kontoret... En IFK´are som berättade att sthlms IFK´are hade sin egna lilla stammis pub när det var matcher. Och idag var det ju viktigt i och med derbyt mot GAIS...

Militären har visat hur man putsar kaffemaskinen... Som förövrigt gjorde relativt gott kaffe. No more Selecta här!! :-) Nu är det bara "smiling faces! kaffe :-)

I morn kommer min teamleader Annicka istället för Militären. Då blir det lite mer receptions tjänst skulle jag tro. För på onsdag så ska den officiellt öppnas. Då hoppas jag på att kunna komma in i datorn, ha fått sim-kort till feletånen osv...

Att bero på feletåner! Sjuuuuukt störigt! Jag har ingen täckning här hemma. Har alltid sagt att Tre är skit... Och det kommer jag stå fast vid till jag dör...
De håller på o grejar med några master o vad det nu var sa min hyresvärd, men det lär väl dröja ändå innan något händer... Så... det blir lättare sagt än gjort o få tag i mig... datorn är det hetaste tipset. Och sedan kan ni riunga mig på jobbtelen men kommer inte kunna ringa ut på den eller skicka sms...
Bara så ni vet vad det är som händer eftersom jag inte svarar på sms o har avstängd fånilur imellanåt... Ibland går det så ge inte upp :-P Nån gång kommer samtalet o sms´en fram :-)

Nu är det dags för lite vaniljyoughurt o Müsli. Sedan blir det en tidig kväll idag. Totalt sten död!
Kom ifrån jobbet 40 min senare idag än som var tanken.

Islo Pislo på er alla monsterdiggare


Kommentarer
Postat av: Mikael Ahremark

Grymt seriös blogg! :) Vad kul att du trivs! Sniffa inte för mycket kemikalier bara... :)

2010-09-13 @ 21:39:47
Postat av: GammelGäddan

Jösses här går de minsann undan :) Gogogo Torsken!!

2010-09-13 @ 23:27:58
URL: http://www.lasttrain2nowhere.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0