Öppningsdagen och Fartkamera

Idag öppnade vi officiellt receptionen. Det blev inte någon invigning såsett men ev blir det en i nästa vecka. Vi får se. Men idag gjorde jag en mer eller mindre riktig arbetsdag. Lite annorlunda var det ju i och med att vaktis fortfarande är på kurs. I morgon är han tillbaka igen. Då ska han få att göra :-P
Byta miljöovänliga fat med massa kemiska saker i...Har inte varit o ronderat på detta men vaktis sa att det borde vara ok medan han är borta ändå. I morn får vi svaret.
I morgon ska jag även upprätta en konferensrums policy, kolla igenom rummen, möblera om och utfärda en plan på hur allt ska se ut och vad som ska finnas i dem osv...
Sedan blev jag inslängd i någon friskvärdsgrupp bara sådär att bero på... FEEEEL person på det. Förslag på vad man kan tänkas göra som aktivitet mottages gärna. Det ska typ bara steg tävling, cykla till jobbet...osv... Jag behöver ha andra förslag. För i mitt huvud står det helt stilla...
Annars känns det som att jag börjar komma in i jobbet lite. Fick ju i gång datorn igår eftermiddag. Och kunde börja strukturera upp den... Idag har jag gått igenom allt igen, fixat pärmar o grejat o donat.
Har lärt mig om fakturor så nu ligger den bollen på min lott. Har beställt en massa kontorsmaterial... Hmm... Jagat paket på alla 7 olika plan. Fixat med kaffe maskinerna. Som jag förövrigt är ovän med just nu. Iallafall den som ligger på plan 6 där jag arbetar! Den trilskas med mig. I går åkte all sump ut på golvet... Och gissa... Det fanns ingen sopkvast o skyffel... Pappmuggar fick bli min räddning.
I morse hände en olycka till.. Skulle fylla på bönor. Och påsen var öppen! 2 kg kaffe raqkt ut över hela golvet. GRATTIS och GODMORGON Torsken!!
Nåja... hittade en avhuggen sopkvast och fick böja mig smidigt som ett kassaskåp o plocka upp alla bönorna...

Annars har allt fortlöpt som det ska. Har verkligen MASSA saker att ta tag i. Men det är kul! Löngtar tom till i morgon att gå till jobbet. Det var ett tag sedan man gjorde och den känslan är underbar!
Längtar förvisso till helgen oxå men just nu är jobbet mitt liv...

Hmm..JO! och påvägen hem satt jag och funderade över fartkamerorna... Genom södertunneln finns det massa kameror som man inte ser vart de sitter. Har bara lyckats lokalisera en hittills. hur som helst... Idag när jag körde satt jag o funderade på hur det var när de sänkte hastigheten pga bilköerna. Om kamerorna anpassade sig då eller hur de gjorde.... Då kan jag be att få tala om svaret på det nu.
JA DET GÖR DEM!!
Tunneln delar sig från att vara 3 filer och blir 3 filer eftersom ena filen går åt et annat håll mitt i tunneln.
Alla verkar svänga av i den avtagsfilen... Och jag ligger kvar i filen längst ut till vänster. En bil kör till höger brevid mig, lite snabbare än mig...
Och VIPS så blixtrat det! Från höger sida... Jag ber till gudarna att bara den högra bilen kom med! Jag satt även o pillade mig i sinisktet o hoppas att hela armen täckte mig så de inte luskar ut vem jag var....
URK!! Det kändes som att Stockholmarna önskade mig välkommen!!
Men men... domen kommer o ni lär bli varse om den... Den dagen, den sorgen...

Till något mycket bättre:
bröd!
Igårkväll när jag höll på att gå o lägga mig så knackade min hyresvärd Bigge på dörren som leder in mellan våra lägenheter... Och så sticker hon in huvidet och har med sig nybakat bröd i en påse till mig. Hur gulligt är inte det???? :-D Gissa om jag blev glad! Gott är det brödet oxå! Jag har ätit det förr :-)

Nu håller jag på att tvätta. Lyckades att glömma att sätta på kranen när ajg satte på första tvätten. men kom på det nu så NU jäklar är det dags o byta i tvättmaskinen o ta ut den RENA tvätten...

I morn ska jag åka hem till Karro o Johan direkt efter jobbet. Blir mys!
Så i morn blir det inte så mycket bloggande. Kommer nog hem rätt sent skulle jag tippa på.
Att bero på min blogg! Sjukt kul att ha hela 44 st unika besökare varje dag! :-)
Ni som läser får gärna ge er till känna :-)
En liten kommentar blir jag bara glad av o har ni frågor om livet här uppe är det bara o slänga ur sig dem :)

Nu dags för en fight med tvättmonstret. Ni vet han som alltid käkar strumpor!

Kraaaaaaam på er!!!

PS: Sorry för så mycket text och inga bilder alls....


Kommentarer
Postat av: Bettan

Vad kul att höra att du har det bra & trivs! Kommer att följa din blogg. Saknar dej på jobbet!

2010-09-15 @ 19:51:27
URL: http://torskentherese.blogg.se/
Postat av: Mildred

Kolikock!!

Läser din blogg och blir inspirerad att själv börja skriva en. Meeeeen, det går ju inte. Får ju inte berätta allt galet man är med om hela dagarna på jobbet. Jag får helt enkelt skaffa mig ett liv (utaför jobb) att dela med mig av. KRAM

2010-09-15 @ 20:57:01
Postat av: GammelGäddan

Oh räknare.. de måste jag skaffa... (med risk för depression sen)

2010-09-15 @ 22:03:56
URL: http://www.lasttrain2nowhere.blogspot.com
Postat av: cayen

Du e den där spralliga tjejen jag en gång lärde känna så kul att läsa din blogg för du skriver på ett så medryckande sätt =)

2010-09-15 @ 23:02:38
Postat av: Tofflan

Busted! :-D

2010-09-16 @ 07:26:19
URL: http://lillalallas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0