tusen järn i elden... precis som vanligt

Jahapp, då har det gått flera dagar sedan jag sist uppdaterade om mitt liv. Tiden går ju så himla fort!
I Torsdags tog jag brumbrum efter jobbet och åkte hem till Karro o Johan i Älta och hälsade på. Det är jätte mys o ha dig nära igen! <3 Vi bubblade om allt mellan himmel o jord, käkade pizza och kollade på underbara bilder från deras bröllop som fotografen Mikaela Rudhner tagit. Måste verkligen återigen slå ett slag för hennes bilder! Älskar dem! Ni hittar hennes blogg här:
 http://mikaelarudhner.blogspot.com

Men annars fortlöpte både tisdag och fredag utan några som helst problem. Inga kaffebönor på golvet, då militären åter var på plats och kunde sköta det uppdraget.
Har fått väldigt mycket gjort under dessa två dagar. Har tom hunnit med att ha ett första möte med några kollegor på kontoret. En sista uppgift hade vi fått ifrån måndagens teambuilding. Och den skulle göras. Men eftersom jag var tvungen o vara kvar i recpetionen så fick vi ha mötet fdär. Det blev lite recepitionshäng kan man säga men det var kul. För nu är ju platsen så himla levande :-) Tror även att depå kontoret känner samma sak.
Känns skönt att ha kommit igång ordentligt med arbetet och att man började känna igen ansiktena och kunna lite fler namn.  Jag har kände mig alldeles vilse i början av veckan. Men sånt får ta den tiden det tar. Någon gång skall jag nog ha lärt mig de flesta av personalens namn :-) bara 160st.... Plugga plugga plugga... :-P
 

Fredagen avslutades i hemmest lugna vrå. Först en liten promenad runt lilla ön där Saltisbadet ligger. Påvägen hem köpte jag med mig sushi hem, hällde upp ett glas vin o kollade lite på tv. Därefter var det verkligen godnatt.

Vaknade tidigt i vanlig ordning. Runt 8 snåret. Pillade med lite kläder jag inte hunnit packa upp, vek ihop tvätt o sånt där tråkigt som måste göras...
Sedan gjorde jag mig i ordning o åkte in till stan och träffade Kristijan. Vi letade snabbt upp ett apotek. Har fått en massa rethosta och kände mig allmänt hängig. Så lite piller o nån alvedon så kände jag mig piggare sedan.
Vi drällde runt på stan, gick o gick o gick. Det TOK regnade.

Lite käk på en italiensk pasta restaurang vid Kungsträdgården. Vi försdökte hitta paraply men de var slut typ överallt. Men efter mycket om när vi såg ut som två dränkta katter fick vi tag i ett paraply. Ett baby blått trasigt paraply. Kristijan prutade på priset eftersom det saknade handtag men fortf fyllde sin funktion. Så det var väl bra jobbat :-)

Vi fortsatte vår skrattfärd mot Gamla stan och skulle leta upp ett fik. Alla fik verkade stänga vid kl 18 så när vi kom till ett fik så sa vi alltid att vi skulle in på nästa... Nästa kom aldrig.... Så vi gick tillbaka till där vi började. Där fanns det två fik. Men då helt plötsligt ville vi inte fika längre utan ta oss en öl istället... Så vi gick vidare o hoppade in på en liten pub Wihrströms eller nått sånt... O drack ett par öl där..
 
Gick vidare till Temple bar o drack vidare... Påväg till slussen skulle vi leta upp Mc D... vi hittade aldrig dit :-P Men vi gjorde ett fint litet stopp på ytterligare nån pub. Jätte nödvändigt med en Irish coffe som avslut.
Det var iaf en sjukt trevlig o kul kväll! Skrattade i princip konstant i 12 timmar.
Idag vaknade man o var väl inte allt för pigg i ögat. Men en dusch o en liten promenad runt ön gjorde susen....
Fast nej... jag ljög... Är tokdöd än...

MEN inte så död ändå tydligen för jag tog mig in till stan återigen på upptäcksfärd. Hittade ut till Hagaparken och tog en lång promenad där! Kollade in vart Viktoria o Daniel ska bo. Kollade på alla fina träd som börjar inta höst färger! Note to myself: Måste ta med mig kameran ut snart o fota lite sånt fint! :-)

Det var iaf oxå sjukt trevligt! väldigt skönt med en massa luft även om man kanske helst av allt velat ligga kvar i soffan resten av dagen/kvällen.

Hemma igen o lagade matlåda till i morn. O nu är det dags o bädda ner mig själv. Hoppas på att få sova inatt utan en massa rethosta. Har inte tid o va sjuk nu!!!


På tisdag är det min födelsedag! Funderar på om jag skulle försöka mig på att baka något o ta med till min kollega på tisdag... Vi får se... Det är ju inte så att mina skåp är överfyllda med mat och ingridienser direkt. Men jag fick ju en fin bok av er Ericsson kollegor! Den ska jag nog se till o göra något ur! Mums! Ja så får det bli... Göra något som inte kräver elvisp :-P



Hmm... Nej...dags o krypa ner i sängen tror jag...är ju döden döööööd!
Ha en jätte bra ny nästa vecka allihopa!
Har fått skäll för att det gått flera dagar sedan jag uppdaterade sen sist. Ska försöka bättra mig!

Och du Lilian förresten!! Bra jobbat!! Du fixar det!






Kommentarer
Postat av: Terese

Okejra, får väl ge mig till känna att jag är här och "smygläser" hehe. Men är man höggravid med diverse krämpor och hemma uttråkad hela dagarna så är just att läsa bloggar en bra avslappning :-) Just nu har jag iof en buse som sträcker ut sina fötter väl synligt från min mage och mina revben skriker efter mer utrymme. Smällar man får ta I guess.



KUL ändå att se att du fått det så bra, kommer ihåg hur det var i THN, flytt fram o tebax, jobb lite här och där. NU verkar ju allt flyta på hur bra som helst, är SÅ GLAD för din skull!



STOR kram från mej!

2010-09-20 @ 15:19:46
URL: http://meandhim.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0