Äntligen fredag!

Sitter på bussen från älvängen påväg till jobbet. Det tar en Tim ganska exakt att åka kommunalt.
Idag väntar jag på besked om pappa kommer att flyttas och i sådanafall när det blir av. Det är lite det som styr mitt liv just nu. Blir det flytt måste jag slänga mig iväg o fått fixat allt. Själv känner jag att det skönaste hade varit om han hade fått bo kvar på korttids. Jag är orolig över att personalen inte ska orka hantera honom. De är inte vana vid så svårt sjuka personer där. De är vana vid dementa personer som är lite snurriga men ändå hyffsat pigga!
Ja, vi får se vad de säger idag.
Idag är dagen Manjana oxå! Lotta är förvisso sjuk men det ska bli mys o träffa alla andra ändå! (bara inte flytten måste ske på mån flr då måste jag åka upp till Lidköping o fixa redan ikväll). Ska vara på julbord i Vadstena kloster med HBs jobb imorgon. Behöver åka från Gbg redan kl12!
Så livet går i ett!
Var hos läkaren igår. Alla proverna var tipp topp-lever, kolestrol,njurar osv... Han tog dock ett par till: B-vitamin, järn, kalcium, ämnesomsättning och något med blodkropparna för mitt dåliga immunförsvar. 129 i blod hade jag vilket är lite lågt men ingen fara...
Fick kortisonnäspray så nu ska jag försöka bli av med beroendet. Har lagt upp en plan några veckor framåt.
Efter nyår är jag dessutom uppskriven på en 8 veckors kurs i Mindfulness. Det ska bli mycket intressant! Tror det kan vara nyttigt att stanna upp o ransaka sig själv emellanåt. Kanske kan få mer harmoni i min sömn osv...
Ett test till ska de göra. Ska kolla hjärtfrekvensen under 24tim i och med blodtrycket ändå inte är helt bra...
Så...nu har ni full rapport över Torsken.

Over and out

(visst är vi lika jag o papps?! ;-)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0