Två dagar kvar

Två dagar kvar till julafton
Två dagar kvar att arbeta på Nobel

Allt känns egentligen väldigt konstigt. Hela veckan har varit upp o ned.
Har bara varit hemma i veckan. Eller ja, jobbat har jag ju gjort men på kvällarna. De har jag tillbringat hemma. Kände att jag behövde det.
Men det har följts av många diskusioner.
Ingenting är enkelt hur man än vrider o vänder på det.



Var hos läkaren idag igen och fick svaren på de sista proverna. Frisk som en nötkärna är jag. Tydligen. Jätte skönt att veta men man kan ju undra en extra gång eftersom jag hela tiden är förkyld...
Nåväl....

Julen ska jag spendera med familjen Brycke på Orust. Henrik o barnen kommer och hämtar mig på jobbet i morgon så åker vi direkt dit. Blir kvar där till juldagen och ytterligare ett par dagar i Älvängen.


mitt i julgodis tillverkningen med mina tre ♥ 

27e åker jag hem igen och jobbar min sista dag den 28e på Nobel. Därefter är jag ledig från 29 December ända till den 9 januari.

29 December är det begravning av pappa. Det kommer vara väldigt jobbigt! Känns som jag förtränger det hela för visst är jag nere och inte riktigt glad...Men jag kan inte gråta och vara ledsen.
Är jag konstig??

Mörtis vaktar iaf lägenheten när jag är borta.
Att bero på Mörtis så firade vi lilla fiskjulafton igår. Fick en döskalle ljuslykta- ROSA! :-) Så fin så fiiiin



Så himla skönt att vi fick till tiden en stund. Skönt o bara prata av sig om allt mellan himmel o jord o lite ditten o datten o bara va. Det vi är bäst på. Love you Mörtis! ♥
Att hon dessutom varit på Ica Fokus o inhandlat fiskmysmat gjorde inte saken sämre. Ett eller två glas vin, ostar, oliver och massa gott! Perfekt julafton i min mening.

Bävar lite för den kommande. Vet att det kommer att bli väldigt mysigt och att jag kommer att trivas. Men ändå... Ångest, ångest... Någon är där och någon är där. Den o den o den sitter ensamma och de vill inte vara ensamma. Jag får ångest iallafall... Jag vill ju inte behöva välja någon.
Men i år var jag tvungen. Om det här ska bli bra är jag tvungen för barnens skull. Det är ju ändå för dem man "firar". Det är ju lite av deras dag så ibland måste man bara lämna alla känslorna åt sidan.
Och visst- Jag tycker ju att det ska bli mysigt.
Det gör jag!

Ha det så bra allesammans!
Och en rikigt GOD JUL!

kramar


Kommentarer
Postat av: exragget

God jul på dig vännen!



Njut nu av en underbar jul kram

2011-12-23 @ 07:04:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0