Experiment

Hej hopp på er!

Idag har det blivit många inlägg :-)
Hämtade min Iphone igår som ÄNTLIGEN är tillbaka och upplåst! Men... alla telefonnr har givetvis försvunnit och det går inte att synka tillbaka dem i Itunes som jag trodde det skulle gå. Attsingen kattsingen....
Så jag har inga telefonnr kvar. Så skicka gärna över era nr på nytt till mig i ett sms eller mail eller något.
Men ni kan nog inte förstå riktigt vilken jäkla frihet det är nu när jag ÄNTLIGEN slipper ifrån 3!! :-) Jag har täckning i HELA lägenheten. Överallt vart jag än håller hus!!! Är super nöjd med Halebop hittills!



Hur som haver! Solen skiner även idag men det är minus 17 grader ute. Ska ändå pälsa på mig o gå ut o ta en liten promenad idag. Behöver solljuset o lite frisk luft så jag bibehåller den glada Therese som är just nu.

Igår kväll startade jag Experiment Mary Kay. Jag ska testa en serie som har bevisad effekt på 3 dagar.
Ska dokumentera/fota varje kväll så får vi se om det fungerar som det ska :-) Och jag själv ska givetvis vara ap noga med att göra precis som man ska morgon och kväll.



Kan va trevligt o sälja något som man vet fungerar! :-) De andra rengöringscremerna är jätte bra. De är sköna i ansiktet. Det är dock synd att man inte började med allt detta när man var yngre. Så det liksom satt i benmärgen  och var helt naturligt. Nu kan man ju tycka att det är jätte jobbigt när man är vråltrött o bara vill sova....
Men men... jag ska verkligen ge det ett försök nu så får vi se :-)
Jag ska även se till och packa upp de två lådorna med produkter och kolla igenom vad det är jag har att bolla med egentligen. Har inte haft någon lust till det tidigare.
Men nu ska vi se om inte jag kan få lite fart på detta projekt!

Att bero på kyla så känner jag verkligen av den i knät. Det gör ont och värker en hel del i det. Men visst ser det ok ut ändå med tanke på att de varit inne och rotat i det 7 gånger...?!



Jag fick papper i veckan nu att de mottagit allt för en sista invaliditets/ skade ersättning bedömning hos patientnämnen. Eller rättare sagt: "Vi skickar nu dina papper vidare till vår medicinske rådgivare"... 2 månader ska det ta på ett ungefär innan jag får svar.
Till dess hoppas jag på att ha fått svar och pengar ifrån Länsförsäkringar. Trodde att Folksam skulle gå på samma bedömning som LF men de skulle själva bedöma skadan, så jag skickade iväg ett brev till min läkare i torsdags att de skall kopiera de intygen de har gjort och skicka till Folksam. Sedan har jag även bett om en komplettering av intygen pga mitt dåliga immunförsvar... För det är ju något som har blivit betydligt sämre efter all medicnering. Jag hoppas Läkaren tar tag i det på en gång. Så vi alla kan bli klara med detta evighetsfall....
Nåväl! Håll tummarna för mig att jag iallafall kan få LITE plåster på såren efter dessa år och kommande kanske man ska säga. För ont kommer jag alltid mer eller mindre ha pga alla brosk och kylan som är nu tex.....

Dags att sätta fart denna dag!
Taccohej!
Ha en fin dag alla fina därute!




Kommentarer
Postat av: Bettan

Hej Tessan!

Vad roligt att läsa om dej & att du är så glad nu!

Jag blir ju jättenyfiken......

Resmålet ser ju helt fantastiskt ut, ha det så kul & njuuuuuuut.

Nu planerar vi snart in en helg att ses. Hur är det i Maj/Juni?

Saknar dej!

2011-02-20 @ 20:39:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0