Känner mig lite gladare igen! :-)

Yepp, alla har vi våra upp och nedgångar men denna vecka har jag tagit tag i saker o ting.
Jag har sagt nej, jag har sagt mitt, jag har övervägt, jag har vridit och vänt på tankar, jag har fått raka frågor, jag har fått energi. Jag har haft en riktigt tuff vecka men i fredags kändes det som att allt vände!

Kom till jobbet och allt kändes super bra. Mötte alla kollegor med ett stort leende och så blev det en massa skratt från första minut. Det kändes som en bra dag! Och det blev det!
Alla arbetsuppgifter var roliga. En massa akutsaker så som att boka flyg och hotell åt en kille som knappt varit utanför sverige. Som fick åka iväg till Bryssel bara sådär hux flyx för att lämna ett akut jobb fabriken gjort. Han fick 2,50tim på sig att hinna hem en timma bort och ta sig till Arlanda o komma med flyget.
Jag sa det till produktionschefen att de kunde ju ha skickat mig ;-) Jag hade åkt på stört! :-P Älskar ju att resa o flyga o greja.
Och att ber på resa!!!! Mörtis är så jäkla bra! I går hade Ving nämligen happyhour på resor i slutet av april/maj mellan kl 12-14. Mörtis hade spanat in en resa hon ville åka på. Jag själv har inte haft tid o ork till att titta så mycket. Så jag sa: Boka precis vad du vill, bara vi kommer iväg någonstans. Bort ifrån allt o kan få samla lite ny energi.
Gissa vilka som ska ligga här den 28 april???



Mörtis och jag!
Fiskresan 2.0 går mot Kreta och Makrigialos (haha låter ju nästan som Makrill...)
Ocean Beach Club Resort - Ett nytt SPA hotell

Och eftersom Mörtis är så bra och fixade resan på denna tidpunkt är vi heller inte ruinerade för vet ni?
2800kr gick den på!!!! (Ligger runt 5-6 tusen annars)
Titta här och njut! Det gör iallafall jag!!



Vad säger ni? :-) Nice va?
Hotellet ligger precis vid havet, rummet vi ska bo i har havsutsikt och kvällssol. Helt underbart! Längtar så jag blir tokig! Semester är redan fixad och godkänd :-)
Nu har jag verkligen något att se fram emot!

Som om detta var nog? Nope- Jag fick ett annat jätte bra besked eller vad man ska säga igår! Och ingen är gladare än jag! Lyckligast i hela världen typ!!

Så efter jobbet åkte jag till affären köpte mig lite oliver och tvättmedel. Den braiga dagen skulle firas på kvällen med tvätt, lite vin och olivätning :-D
Har nog aldrig tyckt det varit så roligt att tvätta som det var i går :) Inte på grund av vinet, utan bara för att jag var så glad hela jag!! :-)
Men att bero på vinet. Rekommenderar verkligen detta:

Trio Merlot Shiraz Cabernet Sauvignon (nr 6556)
   
Land Chile
   
Distrikt Rapel
   
Alkoholhalt 14,0 %
   
Färg Tät, mörk, blåröd färg.
   
Doft Mycket fruktig doft med rostad fatkaraktär, inslag av mörka bär, örter och vanilj.
   
Smak Mycket fruktigt vin med rostad fatkaraktär, inslag av mörka bär, viol och vanilj.
   
Användning Serveras vid 16-18°C till rätter av fläsk-, lamm- eller nötkött.
   
Fyllighet=8
Fyllighet
Strävhet=7
Strävhet
Fruktsyra=9
Fruktsyra
  Fläsk
 
Lamm
 
Nöt
 
Buffémat
 


Idag är det annars lite snorigt i näsan, det ser kallt ut ute men solen skiner så fint och den vita snön är så fin. Kanske skulle ge mig ut med lilla kameran idag igen? Gå åt andra hållet som jag inte brukar gå åt :-)
Mmm.... Men först ska jag dricka upp mitt kaffe och njuta en liten stund till i myskläder uppkrupen i soffan. Och av att det är lördag! En riktigt bra lördag dessutom!!

Stor kram på er alla och förlåt för att jag varit så gnällig!!!
♥♥♥♥♥♥♥♥


Kommentarer
Postat av: Sara

Mycket mycket avis! Ser jätte fint ut, och eams stolar!!! Ha det gött!

2011-02-19 @ 17:22:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0