Sammanfattning av veckan som gått...

Så himla skönt med helg!!
Veckan har varit allt annat är lugn! I måndags var jag, Kollegan och chefen ute och käkade på en grekisk restaurang vid skanstull. Mestro hette den Ringvägen/havregatan. SÅÅÅÅÅÅÅÅÅ GOD MAT!! Och hyffsat pris! Mums säger jag bara! Jag har sagt det förr och jag säger det igen: I mitt nästa liv ska jag bli Grek ;-)
Efter vi käkat gick jag vidare faktikst. En gammal kollega ifrån Trollhättan och EDS var i storstan och skulle jobba. Så vi tog en öl på Patricks. Lite halv susig i kupan åkte jag hemåt med tuff tuff tåget. Var inte alls pigg på tisdagen när jag vaknade. Dagen segade sig igenom.... Skulle ha vallat runt Christian som han heter ifrån Trollhättan, på stan på kvällen. Men jag orkade bara inte!
Så jag åkte hem o lagade matlådor och la mig tidigt.
På onsdagen fick jag meddelande ifrån min Mora som befunnit sig i Gävle hela veckan på jobb. Att han ville ses även om det bara var för en kort stund. Så han tog sig tid och ner till sthlm och jag hämtade upp honom efter jobbet. Tyvärr var han tvungen att åka tillbaka till Gävle redan 19:40... Underbart är kort!!
Men att Du tog dig tid för att att åka långt och bara träffas en kort stund, det betyder oerhört mycket för mig!! 
Tycker så mycket om dig ♥


Torsdagen så började nya VD´n... Hela veckan har varit uppschasad pga detta..Eftersom ingen visste vilken dag han skulle komma på. Men det gick jätte bra och han verkar trevlig. Ung dock men det kan oxå ha sina fördelar i ett expansivt företag. Tiden får utvisa!
Torsdagen var även dagen då jag äntligen skulle byta mobiloperatör ifrån Tre till Halebop. Det gick sådär kan jag meddela... Tre har inte låst upp min fånilur visade det sig så efter otaliga samtal med dem skulle jag åka och hämta ett kontantkort i en Tre butik efter jobbet för att kunna få hjälp på fredagen av dem.
Jag skulle hem till min Darling Karro och Johan efter jobbet och käka. Så jag fick skynda in på Nacka Forum och in till Tre butiken. SOM HADE STÄNGT pga ombyggnation!! Kan säga att hela Forum mullrade pga ilska när jag fick se detta... Så nu har jag fortf ingen fungerande iphone och är alltså inte alls av med Tre ännu.
Åkte iaf hem till min Darling och surrade om livet i allmänhet och fick äta världens godaste mat :-D En pastagratäng, bruchetta med mozarella, lök, basilika och tomat röra på. MUMS! Och efterrätt på det :-)
Vit chokladmousse med hallon. Heaven on earth!!
Påvägen hem ifrån Älta blev jag skuggad av en polis. Har aldrig blivit stoppad i någon kontroll så när jag såg att polisbilen åkte precis bakom mig hela tiden vart det ju lite svettigt och lite extra kollande på hastighetsmätaren så man var laglydig... Det var nog just därför den följde efter mig så länge eftersom jag faktikst körde lagligt och det inte fanns något de kunde sätta dit mig på :-P Men ja... jag vart iaf lite nervös. Fast för ingenting egentligen. Knasigt...

Sedan vart det äntligen fredag. Vaknade på strålande fredags humör :-) Denna dagen skulle jag jobba ensam eftersom kollegan tagit semester och åkt till favolandet Tyskland över helgen. Allt gick jätte bra!
Började dagen på jobbet med att sätta upp lappar om att jag planerat in en Afterwork för oss alla den 25 feb.
Bra initiativ tyckte alla :-)
Sedan längtade jag till kvällen då jag skulle få myyyyyysa med min Mora igen som skulle komma till Sthlm.
Men ytterligheter gjorde ännu en gång att det blev inställt (tror att nån kraft där uppe försöker knäcka oss men det ska den ICKE få göra). Det är klart man blir besviken. Men det är ju för att man VILL så mycket. Men nu var han tvungen att sticka upp till Wilhelmina och kolla till huset som larmade om hög vattennivå. Helt förståeligt! 
Så nu får längtan till nästa gång vi kan ses, fortsätta byggas på :-) LÄNGTAR efter Dig! ♥
Ja, så med ändrade planer vart det en kväll i soffan.
Jag körde faktikst förbi pizzerian på vägen hem från jobbet. Köper ju aldrig pizza här uppe (3e gången sedan jag flyttade hit) och köpte mig kvällsmat. Hade inte käkat något direkt till lunch så... Det blev tv kväll i soffan och kuddknockning redan 21:45 eftersom jag var dyng trött...

Idag steg jag upp i vanlig ordning runt 7- 7:30 och har varit jätte duktig i min egen mening ;-) Har rensat bort en papperskasse med kläder jag inte använder. (Tyvärr Lilian, har inte slängt något som är rosa ;-) )
Vikt ihop mina kläder och gjort fint i skåpen ovanför sängen.

Före  och Efter

Och vips hade jag ett helt skåp till övers! Det lär bli fullt det oxå eftersom det verkligen är KAOS i mina andra två gaderober oxå... Ska se om jag orkar fixa med dem sedan eller om jag gör det i morgon.
Måste åka till IKEA och köpa lite plastbackar så jag kan få organiserat det hela en aning...
Hela lägenheten eller skokartongen som jag kallar det, är i behov av bättre förvaring så jag får undan saker o ting. Jag har rätt mycket förvaring om jag tänker efter men... Man samlar ju på sig saker o ting och  är man snart 30år har man ju lite pryttlar o pinaler. Och då står en hel del kvar hemma hos papps ♥ i Lidköping.
 (hoppas förövrigt verkligen att antiobiotikakuren kan hjälpa dig papps att må lite bättre!!)

Längtar efter eget boende... Alltså eget EGET... så jag kan möblera som jag själv vill... Och ha de grejer jag själv tycker om...  Men jag ska inte klaga. Jag har tak över huvudet och jag trivs jätte bra här! Även om det är i minsta laget!

Nej... det vart ett långt tråkigt inlägg... Bäst att sluta innan jag tråkat ut er fullständigt!!

Bettan och Lina- Ni är mer än välkomna det vet ni!! :-D
Sara- Mm, man blir ju inte så positiv tyvärr när man är konstant sjuk. Men jag hoppas det blir bättre på den fronten nu oxå.
I veckan har jag varit riktigt glad för ingenting nästan varje dag :-)

Bettan och Sara- Har inte varit iväg o köpt klänningen ännu... Tror jag får vänta på nån kupong som dimper ner i brevlådan så det matchar plånboken bättre ;-)

Och ja just det!!! Nu är jag officiellt Stockholmare och Saltsjöbads bo. Fick papprena ifrån skatteverket igår att jag nu står skriven här i stora staden.

Islo pislo på er era monsterdiggare!!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0