Skottat fram bilen....igen

Ja då har man fått det gjort, och fått dagens motion...
Ännu en strålande fin söndag. Men idag orkade jag mig inte rikigt ut på en promenad.
Har iallafall skottat fram bilen som står borta på pendelparkeringen efter snöovädret i torsdags/fredags. Schweettigt värre men när vädret är så fint som det varit idag så gör det inget :-)

Susanne från jobbet kom över igår lite spontant när vi plötsligt fick för oss att gå ut i svänga de lurviga... Det var dock för mycket köer över allt så vi var bara på en resaturang/pub och sedan åkte vi hemåt igen runt 1 tiden... Men det var trevligt.
Hon sov över här. Hyresvärden var barnvakt i natt så man sov väl sådär idag då barnen började leka o stoja "du kan inte ta mig"... Men så är det :-) Vi har allla olika dygnsrytm. Och hade jag inte varit ute igår o varit vaken så länge så hade öven jag varit uppe med tuppen som vanligt...

I fredags var jag förresten inne och åt middag med hyresvärden och hennes syster. Det v ar jätte mysigt. Vi kollade på Let´s dance och åt o drack gott :-) Jag har det bra jag!! :-)
Det var iaf en bra avslutning på fredagen. Ovädret drog ju in i torsdags och fytt i rackarns vad snö det kom. Inga bussar i heöa sthlm län gick. Men saltisbanan tuffade på precis som vanligt. Så istället för att ens försöka sig på att få fram bilen satte jag mig på den och åkte mot jobbet.... Det jobbiga var att pulsa ifrån Telefonplan till jobbet i en halvmeter snö. Såg ut som en svettig snögunne när jag kom till jkobbet. MEN jag var iaf i tid! :-D
Men det var väldigt många som inte kunde ta sig till jobbet i fredags. Så det var ganska lite folk på kontoret o i fabriken.
Fram på dagen så sprack det upp och böev en underbar dag. Men trafikkaoset fortsatte så jag lämnade hemmet 5:55 på morgonen o var inte hemma förrän 18:20 på kvällen...
Så när man fick sätta sig o maten var klar o serverad. Det var underbart!
Så TUSEN TACK snälla granntant! Du är för go!!

I morn är det jobb igen som vanligt. Alla hjärtans dag är det oxå. En dag jag tycker är som alla andra... Tycker att man kan uppskatta varandra, sina nära o kära alla årets dagar i stället för att ha en speciell komersiell dag för det... Men det är klart... Lite mysig är den allt ändå. Alla brukar vara på bra humör.
I morn kväll är det dags för Zumba igen... tisdag hoppas jag på att få träffa min Mora.... onsdag händer inget speciellt, tors ska jag ha samtal med min chef på förmiddagen och sedan är det fredag igen. Veckorna går så fort!!

Men nu ska jag se till att börja laga lite mat så det finns matlåda... Lasange eller köttfärslimpa är frågan... Länge sedan jag åt köttfärslimpa... Hmm....

kram på er!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0