Tog en sväng på Forum för att tina lite...

Gud vad kallt det har varit här i Tokholm hela veckan. Minus 23 grader i går och idag.
Bilen vill knappt starta. Bara lägger av om jag låter den stå på tomgång. Så jag har utarbetat en taktik. Och den är inte snäll... Iaf inte mot mig. För den går ut på att inte ha någon värme på alls i bilen....Ingen musik osv... Så lite batterikraft som möjligt... Och peppar peppar så har jag kommit fram och tillbaka till jobbet hela veckan.
Nästa vecka ska kollegan ta med sin motorvärmare så ska batteriet få en rejäl uppladdning....
Men på hemvägen så svängde jag in på Nacka Forum. Ska ju iväg på afterwork med massor av personer från jobbet. Och kände lite panik (som vanligt) över vad man skulle ta på sig... Så jag svängde förbi och hämtade upp jeansklänningen. Dock provade jag en storlek och den var för stor... Orkade inte prova en andra gång så jag roffade åt mig en storlek mindre, men vi får se om den passar... Hoppas! Ska ta en dusch o testa...
Men iallafall så ställde jag mig i parkeringsgaraget. Bilen fick tina upp lite och JÄDRARS vilken skillnad det var...! Kändes bla på växellådan som verkar frysa... Så nu hoppas jag att bilen fungilerar till i nästa vecka då den ska få lite elkärlek... 
I morgon är det alltså afterwork med jobbet. Tror dock inte jag kommer bli så långvarig för denna vecka har varit sjukt jobbig! Det har gått i ett! Men samtidigt har det varit kul!... Gillar när det är massa olika saker o göra. När det är tempo på saker o ting....även om jag klagar att jag är trött nu såhär på kvällen. 
Så det blir till att åka kommunala åbäket i morgon. Hoppas på att det inte är 23minus grader dock när jag ska gå från Telefonplan... 
På lördag har jag inte planerat någonting. Det får bli en lugn o skön hemma dag.
Och på söndag har Karro bokat med mig sedan 4 veckor tillbaka, till IKEA. Så det kanske är lika bra att det är en lugn o skön hemma lördag med tanke på vad man ska göra på söndagen. IKEA kungenskurva+lönehelg+vårkänslor i alla hem= KATASTROF!! Nåväl...
IKEA brukar gör mig på gott humör. Jag ska köpa en massa plastbackar så jag kan styra upp mina gaderober lite bättre. Annars blir det inte så mycket mer för min del... Lönen var usel med tanke på att jag varit sjuk 2 veckor i januari. Sedan ska jag ju resa... Så pengar måste sparas!

Att bero på pengar och knät så ringde min läkare till mig i går angående de brev jag skrev till honom i förra veckan ang kompletteringen med immunförsvaret och att "mitten muskeln" inte reagerar som den ska... Han förklarade på ett bra sätt. Att muskeln inte fungerar som den skulle har han redan skrivit. Men det här med immunförsvaret så blir det tydligen inte sämre av antibiotika... Och det är väldigt svårt att påvisa det om man inte har någon sjukdom eller blodsjukdom som gör att de vita blodkropparna är mindre (eller hur det nu var)....
Så det blev inget där...Men jag väntar fortfarande på besked... så fortsätt gärna o håll tummarna för positiva besked gällande utbetalning av invaliditetsersättning.

Att bero på pengar... Min kollega är ju lite militärgalen... Han ska anmäla sig till att gå högvakten. Och vet ni? De har svårt att få folk nu eftersom det inte finns så många värnpliktiga längre...
Så nu betalar de 19000kr för 4 dagar...Nästan så man skulle gå med i hemvärnet och anmäla sig ;-)
Haha... sa det till kollegan att det skulle nog inte gå så bra med tanke på mitt knä. Men då sa han: Då kan du anmäla dem för diskriminering!
Haha... lite kul tyckte jag... sicket samhälle vi lever i....

Nej... nu ska jag ta en dusch... prova klänningen och dra täcket över huvudet....
Lever gör jag men det är nätt o jämt.... Hoppas på en riktigt rolig afterwork i morgon. Många tankar som snurrar o inte känns bra så det ska bli riktigt kul att göra något och slippa tänka!

kram kram


Kommentarer
Postat av: Bettan

Hej Tessan!

Hoppas att klänningen passade.

Ha det så himla kul ikväll.



Jag åker till London för att kursa i 2 veckor.



Vi hörs.

2011-02-25 @ 07:28:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0