Helt slut

den här veckan och speciellt de här två sista dagarna har verkligen varit sjukt tröttsamma...
Jag har mått lite bättre den här veckan även om halsen fortfarande spökar en hel del. Men i och med att jag mått lite bättre har jag haft lite mer energi på jobbet. Den har ju varit slut när jag kommit hem förvisso.

I Måndags var det ju zumba. Det var sjukt kul!
Tisdag tvättade jag o lagade mat.
Onsdagen tog jag mitt förnuft tillfånga och åkte iväg o solade på ett mysko thai ställe och letade upp Nacka Simhall. Det var ganska skönt när jag väl kom dit... Men puh... simma är jobbigare än man tänker sig. Simmade i 40 minuter och åkte hem o sov gott sedan.
Torsdagen spenderades med övertid på jobbet. Vi hade fabriksbesök av 21st personer. De skulle vara hos oss kl 17:30 och hade beställt catering som jag fick duka upp. Maten kom vid 16:00.... Möblera om konferensrum osv. Men var klar till 16:40 typ. Tidiagre på dagen skulle det även ha kommit en massa skrivbord ifrån göteborg.
Fredagen skulle nämligen den lilla/stora ommöbleringen göras. Men ja, åkaren var sen o hade ringt o sagt att han skulle komma senast 16:00.... men han kom precis när jag var klar med cateringen... så det var bara att jobba vidare.
Åkaren hade med sig två hugin o mumin killar som INTE verkar ha flyttat en pinal i hela sitt liv! Sävligare människor får man leta efter! Det tog dem en timma att lossa 7st skrivbord med tillhörande stolar. Sjukt! Under den här tiden hann det även komma en annan stor lass 7 pallar med saker.... Tur man var kvar!

Hur som haver... Fredagen kom och det rivstartade 7:30... Först fixa cateringen och köra ner allt porslin till godsmottagningen, ställa i ordning stolar o konferensrum osv...
Därefter en massa mail.... Däribland mail från chefen med en stor fil med vårat SLA- Service Level Agreement. Där allt står skrivet vad vi ska göra och inte göra enligt kontrakt. DEN ville hon ha igenomläst och korrigerad till måndag morgon då hon kommer och ska ha mäte med Nobel chefen.
Under tiden satt jag i telefon och letade efter A7 och A6 kuvert åt produktionen som kommit på i sista sekund att de måste ha dessa kuvert på måndag....
Idag skulle ju även en person ifrån ett annat Addici företag komma och hjälpa oss med flytten så jag skulle slippa bära så mycket. Sagt o gjort. Han kom och flytten sattes igång... Men det var faktikst trögare än trögast!
Jag har fått koordinera allt idag hur allt ska stå/vara, i vilken ordning rummen skall flyttas, säga till när det är dags för personerna att flyttas. FIxa så det fanns nätverksjack upplåsta till alla platser. Fixa med telefonflyttar. Märka upp alla nya platser. Tömma bokhyllor som ingen ville kännas vid....
FLytten gick seeeeeeeeeegt. Så tillsut fick jag rycka in o bärja bära för att det skulle hända något. Det gick bättre då. Mindre handlingsförlamning.
Personen som var och hjälpte oss med flytten sa när allt var klart att det var verkligen inget högt tempo. Han tyckte själv att det gått sävligt till..Och jag förstår honom.... Det blev fart efter lunch. Min lunch hann jag med att slänga i mig vid 14 tiden på 10 min....
När vi var klara var jag helt slut! Knät värkte och värker som tusan.
Tänkte jag skulle ha simmat ikväll. ELler ha åkt till Karro. Men jag kände att jag verkligen inte orkade! Så jag åkte hem. FIxade lite mat... och nu ligger jag här i soffan under filten.
Öppnat en Bacardi Breezer Melon och drömmer mig bort till värmen och solen! Skulle verkligen vilja resa iväg till solen nu! Tror det hade gjort mig gott!!

En person på jobbet som berömt mig en hel del både till andra och även framfört det själv frågade mig idag: hur jag verkligen mådde eftersom jag inte alls varit den där riktigt glada Therese så som jag brukar vara... Nu har jag ju varit sjuk... så jag har verkligen inte känt mig tipp topp. Men det är lite synd o tråkigt att det lyser igenom så mycket :-/

Nåja.... Snart får jag iallafall hjälp. Jag ringde ju de där telefonnr till alla läakre jag fått nr till. Men jag är ju inte skriven här i sthlm så jag kan inte få någon hjälp. Men nu skickade jag in papprena till skatteverket i måndag o skrev mig här. Jag ska ha hjälp punkt slut.

Skickade öven in papper till alla försäkringsbolag i måndags för knähelvetet, i från min sjukgymnast. En komplettering så de fattar vilket helvete jag haft och att jag faktiskt har kämpat ocg träat mitt knä för det verkar inte framgå i läkarjournalerna.  Så nu är det bara att hoppas o se vad de säger. Ska ringa min knä läkare på måndag och höra så han skickat in papprena. I annat fall ska han få lägga till två saker. Att medicineringen gjort mig antibiotikaresistent och hämmat mitt immunförsvar. Samt att "mittenmuskeln" i knät som var som död tidiagre, fortf är svår att få igång. Signalerna går inte rikigt fram till den....
Just med immunförsvaret är ju en ganska stor grej...Så det tycker jag absolut att sjukvården kan få betala för! Så jag hoppas väl egenltigen inte att han ska ha skickat in papprena...Även om det borde varit gjort för länge sedan!
Men på måndag ska jag göra det samtalet så får vi se...

Jahapp... Sverige förlorade i semin oxå. Det tog sig i slutet av matchen och vi förlorade bara med 3 bollar. Synd att de fattade så sent! Nåja... Det har ändå varit ett spännade VM. Och jag tror sverige har ett lag på framgång! Det är ett ungt lag som har och kommer att utvecklas! heja heja i kommande matcher!

Ok... ska sluta skriva nu... Ledsen för en massa massa massa osammanhängande text.... Skriver väl bara så jag själv förstår...
Ha en trevlig helg på er alla! Vi kanske hörs senare i helgen! Vem vet?! :-)

Kram kram


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0