Kroppen och knoppen har talat

finns många tankar som snurrar runt i huvudet... Både bra och dåliga. De dåliga och negativa har nog "förgyllt" huvudet den sista tiden men när man inte känner sig bra så känns ju ingenting direkt super bra. Man är mindre nöjd med saker o ting över lag.



Jag är fortfarande sjuk. Fick sjukskrivningsintyg på resten av veckan. Och den kommer jag att ta. Måste verkligen bli helt frisk denna gång så jag orkar komma tillbaka. Det är ju för min egen skull och ingen annan. Kommer sällan att få ett tack för att jag dyker upp på jobbet och sedan är jag sjuk igen om två veckor. Nej..Nu får det vara nog....
Ska vila, vila och vila!

Men när man vilar, så snurrar många tankar. Diskuterade mat och kost med Mora i helgen. Såg även på en debatt på tv´n idag om tillsatser i mat. Jag ska försöka ta tag i den biten nu. Äta bättre och mer sunt. Förhoppningsvis ger det även en positiv inverkan på kroppen. FÖr det är nog där mycket av "felet" hos mig ligger. Jag äter alldeles för dåligt. Eller dåligt. Jag äter frukost. En frukt på förmiddagen. MASSA kaffe när jag jobbar... Och sedan lunch. Om jag har tur är det en hemlagad matlåda. I annatfall kan det bli en av jobbets eminenta microrätter, eller så går jag över gatan och köper en pastasallad. Men sedan då? ...Det är väl där skon klämmer... efter klockan 12 brukar jag inte mata kroppen med någonting mer än mer kaffe (när jag jobbar). Tanken är väl inte att bli så där överdrivet nyttig. Men mer att få in vanan att äta regelbundet. Mindre saker med socker och tillsatser i vilket betyder, laga mer mat helt i från grunden och använda bra råvaror. Då ska vi se vad kroppen sedan säger :-)
Så förut var jag faktikst iväg och handlade lite mat. Mjölken var slut, toalettpappret var slut osv... Och är man sjuk måste det finnas saker hemma så man äter. Annars skiter jag i det så jag tänkte att det var lika bra o få det gjort på en gång. I morgon ska det dessutom snöa en massa igen och då vill jag inte gå ut. Vill inte gå ut på resten av veckan heller förvisso... Ska bara vila o vila...
Men shoppingen såg ut såhär idag och ja... det SLANK faktikst ned en liten liten glass oxå. Men jag skyller på att jag är sjuk och faktikst FÅR unna mig något gott:



Och att bero på kroppen. Idag fick jag hem Nacka Posten och låg i sängen och läste. Fick se en annons om att det snart skulle börja med nybörjar Zumba dansträning på Danshuset i Nacka. Låg och tänkte att det skulle vara kul att börja med något. Något som jag tycker är roligt. Jag älskar ju dans men är ju lite begränsad. Men kände ändå att: vad har jag att förlora mer än pengar och några kalorier? Ingenting!! :-) Så jag jag klev ur sängen o slängde mig på datorn och anmälde mig! Sista platsen tog jag! Det måste ha varit meningen :-D Men jag är super super glad! Det ska verkligen bli SÅ kul!
För er som inte vet vad det är kan kolla in denna länk: http://www.zumbafitness.se/video.aspx
24 Januari drar det i gång! Jag är pepp som tusan för den utmaningen!
Så summan av kademumman.... Nytt tänk angående kost + har tagit tag och anmält mig på något som jag tycker är kul att göra som inkluderar att röra på mig = HUR BRA SOM HELST!

Ska även kolla upp om jag hittar någon bra fotokurs att gå oxå. Det är också en sak jag vill uppnå under våren/sommaren. Börja använda min fin fina kamera mer och på ett bättre sätt. Jag vill lära mig!

Jag har ju alltid varit en tänkare och tänkt väldigt mycket genom mina 29 år. (Herregud...inne på det 30e året....Sjukt). Men den sista tiden har jag nog tänkt lite extra mycket på saker och ting som jag inte tänkt på så mycket tidigare. Hur man fungerar som person i vissa situationer, hur man är som person, hur man behandlar andra, hur man upplever saker, hur man utstrålar saker, hur man känner saker, vad som format en i livet, vad man vill ha ut av livet osv osv... Som sagt, vissa saker är negativa och saker man behöver arbeta mer med, men det finns väldigt mycket positiva tankar också.
Vill iallafall tacka dig Mora som satt i gång en hel del tänk och ställt de där frågorna som ingen ställer som faktist får en att tänka efter. Är så glad att jag träffat dig! Tack för att du är du och finns för mig!
Du är underbar på alla sätt!! ♥ 



"Mora i mitt hjärta" 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0