Sista tågresan 2010 mot Köpendanmark

Här sitter jag på tåget mot Köpendanmark. Har sovit en liten stund men det är inte så lätt att sova på ett tåg ändå känner jag....

Har varit påväg sedan 05:02 i morses. Framme 11:23 om allt går som det ska. Och det rullar på som det ska so far *peppar peppar*

Sverige är verkligen vackert en sån här dag. Himlen är blå och rosa och snön ligger tjock! All årstider har verkligen sin charm... Fast  tidig sommar är ändå min favorit. Det är så himla vackert med alla nygröna färger då...

Tjejen brevid mig sitter och tittar på Solsidan och skrattar sådär hjärtligt. Det är en bra morgon idag! Alla verkar lite gladare på något sätt... Kanske är de oxå lättade över att detta förändingarnas år oxå är till ända?... Jag ser verkligen fram emot 2011... Jag tror på det året....

Igår i slutet av dagen förrsten hade jag ett långt samtal med min kollega...Nu kan jag förstå lite mer varför... Det var ett bra samtal... Det fick sin förklaring till vist agerande... From måndag ska jag försöka se på saker ot ing lite mer från dennes synvinkel...Vara än mer tålmodig...Godta att vi alla har haft olika öden i livet som format oss. Jag har inte haft det lätt. Verkligen inte....Men...ja... Det finns de som kämpat för sitt liv helt på ett annat plan.... Han är stark...Udda men stark...

Det var hur som helst ett väldigt bra samtal vi hade...Jag tror att det gav en hel del... Jag hoppas det iallafall... För jag tror varken han eller jag mått speciellt bra en lång tid nu.... Men plötsligt händer det....

Och att bero på plötsligt händer det?! Är påväg till Köpendanmark i detta nu. Blickar som sagt ut över det vackra sverige. Man kan ju klaga på att det är kallt, att saker o ting inte är bra här i sverige...Men ta mig tusan, vackrare natur får man leta efter....

Jag har aldirg vrait i Köpendanmark... Det ska blir jätte kul att få uppleva den staden. Min älskade Mört har längtat och pratat om Köpenhamnn ända sedan Turkland. Herregud.... men med idoget tjatande så hänger jag med :-P Det blir nice.... Hoppas bara på att vi hittar nånstans att käka o ta oss ut ikväll för att fira in det nya året. Det är liksom inget bokat. Så keep you fingers crossed.... Going to be Legendary! Nu ha r jag endast klänning ångest... Guldklänningen känns ev som att den blir för fin... och de svarta två som är med...ja... vad säger man om de.... tråkiga?!  Och inga skor passar till någon av dem.... Inte i det här snövädret iaf... :-P

Hihi...nu sitter granntjejen där o fnittrar.... det smittar av sig.... Tänk om alla personer alltid var sådana på morgonen.... Vad glada alla hade varit då. Ingen som stressade halv ihjäl sig genom spärrarna på tunnelbanan....Alla skulle stå och le och må bra... Har ni förresten testat det? Att le mot er själva i spegeln det första ni gör på morgonen? Kroppen utsöndrar visst något när skrattmusklerna i ansiktet kommer igång.... Testa det! Det fungerar J Man blir gladare! Man känner sig såklart urfånig och stå där o le mot sig själv men det kanske är det som är grejen.... Man blir ju fnittrig på köpet för att man känner sig dum.... jag måste försöka komma ihåg att göra det varje tisdag...Tisdagar är ju som de flesta vet; INTE MIN DAG.....

Nu är vi i Nässjö.... det tar sig sa pyromanen... Ser fram emot att komma fram även om det känns ganska mysigt här på tåget idag.. Lugnt och fridfullt i min vagn.... stort utrymme.....vackert utanför.... lagom trött...lagom varm... Men med en väldigt glad o fnittrig tjej vid sidan om......

Nej.... nu ska jag stänga ner en stund.... Vi håller er uppdaterade under Fiskresan nr 2.... Köpendanmark får se upp... It´s fishyliciuos time! :D


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0