I Lidköping

Hej hej,

är hemma hos pappa i Lidköping sedan i fredags. Tanken var att vi skulle flytta/inreda pappas nya boende denna helgen. Men i fredags när jag kom så var pappa verkligen jätte dålig. Sköterskan sa att det kanske inte skulle bli någon flytt för honom i nästa vecka, de ville vänta med att fatta beslut till måndagen. När jag var där yrade han hela tiden. Han trodde han var i Stockholm. Han sa: Jag är väl på en båt? Han blandade ihop mig och min syster och "hoppades att den lille var med mig". Men jag har ju inga egna barn än så länge...
På lördagen började vi iaf packa iordning alla saker som skulle med. Och så åkte vi och skulle hälsa på honom innan vi åkte och fyllde bilen inför flytten. Men då var han mer borta än vanligt. Han såg ödlor i rummet och skulle upp och titta efter. Han kan inte stå på egna ben så vi fick "trycka" ned honom i sängen igen. Han är inte sig själv. Kan knappt äta själv. Snurrar till det hela tiden vart han är och vad som händer. Idag frågade han "vart vi skulle jobba i morgon?".
Han låg och sov de första 2½tim när jag var där. Så jag fikade med de andra på avdelningen i väntan. Just nu använder de en lyftsele och anordning för att få upp pappa ur sängen.

 

Men två gånger gjorde de lyftet idag och båda gångerna höll han på att åka ur! Så de sa själva att den var för osäker att använda. Hoppas jag satte punkt för användningen av den idag!
Hur som haver så hade de fått upp honom ur sängen i rullstolen idag två gånger. Det var ju bra. Men det känns inte bra att behöva flytta honom på onsdag. Jag hoppas verkligen att sköterskorna pratar områdeschfen till rätta. Träffade även henne i fredags och pratade lite. Och de sa bara att vi får fatta ett nytt beslut på måndag utifrån hur det gått i helgen. Jag tycker att han borde få stanna kvar där.
Jag tror tyvärr inte det är långt kvar nu...

Annars då? Jodå... 1 advent idag. känns inte som jul... Men jag har iaf påbörjat en del... Har massa paket att slå in till de kommande två adventskalendrarna!
Men det saknas 10st paket vardera!!
HUR?!?!



Men jag vet vad jag ska fylla ut med. Ska bara ta mig till en affär först.
Jag hoppas tjejerna snart 7år och 5år, kommer bli glada och vara lika förväntansfulla som jag är :-)
Bestämde att jag ska "fira" jul med HB och tjejerna igår.
Jag övervägde ju att fira ensam i år igen. För det var verkligen den bästa jul jag någonsin firat i och med att jag inte valde någon förutom mig själv.
Så himla skönt!
Samtidigt förstår jag ju HB efter diskuterande fram och tillbaka...
Det blir hattigt för tjejerna om jag ska vara med då och då...
Det är bättre att vara konsekvent.
Så igår tackade jag ja till inbjudan från HB:s familj.



Just det ja!
Det är ju färdigtapetserat på hemmafronten nu! Så här blev resultatet med trädtapeten som jag stod i valet och kvalet med:







Är super nöjd!
Jag ska sätta upp draperiet direkt bakom soffan igen. Dock har jag köpt ett lite mer skirt tyg även om jag verkligen gillade Trädtyget. Men jag tror det blir bättre såhär. Det släpper igenom lite mer ljus och blir inte riktigt lika instängt.
soffbordet har jag lånat av Mörtis <3 då hennes hem är nedpackat i mitt källarutrymme. Det är lite för stort så när Mörtis flyttat ut kommer det ersättas av ett runt vitt bord istället. men till dess är det fin fint att ha det stående där :-)

Nu ska jag fortsätta slå in alla 48 paket...Som bara visade sig vara 28!

Islo Pislo på er alla monsterdiggare
och
håll tummarna för att pappa får stanna kvar på korttidsboendet ett tag till from i morn!!!


Kommentarer
Postat av: En vän i mörkret

Du är en underbar person!

2011-11-28 @ 06:40:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0