Inga bra dagar för en Torsk

I tisdags var jag så glad. Jag tog verkligen tag i att gå till läkaren och skriva in mig på calanderska. Resulterade i en massa blodprover och två läkartider. En i nästa vecka och en veckan därpå. Kände att det var dags att ta hand om mig själv för en gång skull.
Igår hade jag möte med chefen. Det var ett jobbigt möte. Resulterade i mindre lön och en hälsning från Har att jag inte får ta ut fler dagar för närståendevård av pappa.
Han skall flyttas den 30e. Vilket betyder att jag måste ta en massa semesterdagar för att fixa iordning allt. De tror att jag ljuger o har "semester" dessa dagar som jag tagit ut hittills. Fattar inte!? Ska kopiera pappas papper o visa upp så kanske de förstår hur illa allt är. De (arbetsgivaren) lutar sig på det sk kollektivavtalet. Medan jag menar på att från Försäkringskassan har man rätt att ta ut 100dagar för att vårda anhörig.
Känner mig arg! Arg för att jag hela tiden måste kolla upp saker o ting. Att ingenting bara flyter på problemfritt.

Hur som haver... Idag tog jag ett annat beslut oxå. Im going back... Längtar!
1/1 2012 hoppas jag verkligen att det här jobbiga året vänder och blir det bästa någonsin!!

I helgen blir det party i dagarna två. Först Addici fest i morgonkväll på parken. Någon magi show...
Längtar dock mer till lördagen: inFlames spelar i Scandinavium!!

Nästa fre ska jag va ledig igen och fram till den 30e. Pappa skall flyttas en sista gång. Och vi (läs mestadels jag) måste ställa iordning allt till han kommer dit! En maaaaassssssa saker att fixa!
Nu är det bara ett rum som ska möbleras...sedan börjar det stora jobbet: tömma hans lägenhet!
Känns skönt iaf att han får ett permanent boende nu iaf... Där han kan känna sig lite mer hemma.

Nu ska jag gå på lunch. Ha re!

Avslutar med en bild på morgondagens outfit som jag var tvungen o plocka fram redan igår då jag åker till älvängen efter jobbet och inte hinner hem imorn innan festen börjar på kvällen....


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0