Ny bättre?! Vecka hoppas jag

Ja, jag hoppas innerligt att den blir bättre än förra. Visserligen avslutades den bra. Men innan dess hände detta:
Tis-trött tröttare tröttast. Mens! Igen!! Måste ringa läkaren.
Bilen på lagning eftersom den inte gick igenom besiktningen. Bromsarna byttes i somras men den gick ändå inte igenom. Mekonomen ringer o är stumma av förundran. Bilfirman i Sthlm har förstört bilen. Kostar 10500:- att laga. Bara att hosta upp pengarna och börja processen med allmänna reklamtionsnämnden.
Mitt humör är INTE på topp.
Får mina misstankar bekräftade... Humöret ännu mindre på topp.
Veckan bara fortsätter i samma anda. Kan liksom inte bli glad förrän det är fredag o dagen sniglat sig förbi och klockan blivit 16:30!
Då träffar jag Bettan o Lotta o har hur mysigt som helst! (tur det snart är dags igen)
De åker hem o jag fortsätter ut i natten med HB. Rund under fötterna beger vi oss hem. Inser att plånboken inte ligger u väskan! Full fart o föra över pengar osv. Misstänker att den åkt ur väskan på krogen (ja jag vet att jag är dålig på att stänga väskan och dessutom alltid ha den proppfull).
Vaknar o tar det väldigt lugnt. Långpromenad till skatås o härlandatjärn o runt den. Det blev en mils promenix iaf!
Hem o laga mat. Bestämmer oss för att gå på bio. Beställer biljetter, åker ner i hämtar ut dem. Köper godis o är påväg in. FEL dag!!! Så på fredag vet jag helt plötsligt vad jag/vi ska göra. Gå på bio...
Åker ut till Opal torget för att sedan gå till näset 2,5km bort för atthämta HB bil... Ont i magen efter för mycket mjöl... Vill aldrig mer gå... Däckar i soffan så fort vi kommit innanför dörren. Sömnmedel i min soffa! Lovar!!
Vaknar o äter god frukost. Borrar upp tak skenan...som är för kort!!! Lite smått irriterande!
Syr fast kardborrebanden för hand!! Snälla tomten- jag önskar mig en symaskin i julklapp! ...och tänker...o tänker på ett val som jag idag fattat men inte fått svar på...
Och poff så har veckan gått!
Och den nya börjat. Något bättre men dagen har gått i ultra rapid...
Gjorde Spenatsoppa med ägg nu ikväll.
Imorn ska jag jobba halva dagen sedan åka till Lidköping på möte med pappa. Och se hans nya boende som han får flytta in i om en vecka typ. Håll tummarna att det kommer kännas bra!
och att veckan fortsätter o va bra!
Kram kram


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0