30år och min älskade papps

I morgon fyller jag år... 30år... Jag ska gå ut och äta med Liise. Ska bli jätte mys! Annars är ingenting planerat. Låter dagen passera som den är... Då kanske det inte märks att man passérar strecket ;-) Sedan åker jag ju faktikst till Rhodos på söndag. Och det är min 30års present till mig själv...Och mamma för att hon är så snäll o ställer upp i alla väder! ♥
Att bero på resan så fick jag taxfreekatalogen idag :-) Nattlektyr ;-)

På torsdag kväll efter jobbet åker jag till pappa♥ i Lidköping. Vi ska diskutera hans framtida boende. De hade varit hemma hos han i går. 3personer som gick med honom med en stol bakom honom. 3 stopp påvägen upp och ned innan stackarn var uppe i lägenheten. Det GICK! Han är stark min papps. Men tyvärr kommer det inte att fungera i längden. Eftersom när han ska upp o ner så finns det inga 3 personer som kan hjälpa o stötta honom.
Så det ser ut som det kommer att bli en flytt av honom snart till någon servicelägenhet. Möte på fredag om detta.
Känns tungt eftersom han själv inte vill annat än få komma hem o bo där han har bott de senaste 15åren. 
Han hade dessutom ramlat idag och slått i höften. Det hade gått bra men... Han har även fått ringa på personal vissa nätter då han börjat få jobbigt med andningen så han har fått vätskedrivande. (Tycker ändå det är konstigt att de inte ringt ifrån korttidsboendet och berättat...) Katetern har han ju kvar och tur är väl det när han får vätskedrivande som heter duga... 
Jag hoppas iaf vi kan ordna det bästa möjliga för papps! Men det kommer bli en resa med att ta tag i alla hans grejer och få honom på plats så han känner att han trivs. Flytta är det BÄSTA jag vet!! *väldigt ironisk*

Orkar inte skriva mer nu. Gårdagsnattens 1,45tim sömn känns idag kan jag säga.... Blir en tidig kväll så jag kan vakna som en PIGG 30åring i morn haha....
Paket på sängen får jag också! ;-) Det ska jag plocka fram ikväll innan jag lägger mig så det ligger där brevid mig o "hoppar" på mig i morgon bitti :-) Det är ifrån min älskade Mörtis! ♥

Ha en fin fin kväll så hörs vi KANSKE i morgon :-)
kram kram på er



Alla som läser (förutom Mörtis) är dåliga på att kommentera, gör gärna det så jag vet vilka ni är som läser om mitt liv som blivade 30åring.... Vilket jädra tjat det var på mig om det då!!!
Måste vara åldern ;-P

Kram kram


Kommentarer
Postat av: Ex ragget

Grattis!!

2011-09-21 @ 15:05:18
Postat av: GammelGäddan

Grattis kära Torsken! Jag är jättedålig på att kommentera din blog men läser den varje gång där e nått nytt. Presenten du skulle fått på posten ligger fortfarande här hemma o väntar på frimärken skäms på mig Eftersom du inte hinner få den innan söndag, får jag bättra mig och skicka så du har något att komma hem till.



Stor KRAM och än en gång, Stort Grattis på födelsedagen!!

2011-09-21 @ 19:51:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0